{ "title": "Autocad Çizim Örnekleri", "image": "https://www.dilekceornegi.gen.tr/images/autocad-cizim-ornekleri.jpg", "date": "21.01.2024 08:01:37", "author": "oktay öztürk", "article": [ { "article": "Autocad Çizim Örnekleri, Bilgisayar destekli tasarım programı olan Autocad programı, en karmaşık düzeyden en basit düzeye kadar üç ya da iki boyutlu çizimlerin yapılmasında yardımcı bir bilgisayar programıdır. Bu yardımcı programı kullanmak isteyen kişiler Autocad programı üzerinde sürekli pratik yaparak nasıl kullanılacağını tekniklerini ve bireysel faaliyetlerini geliştirebilirler. Autocad programını daha hızlı ve daha pratik bir şekilde kullanmak isteyen kişiler program üzerinden basit çizim örneklerini kullanarak çizim konusundaki yetenek ve tekniklerini geliştirmeyi deneyebilirler.

Örnek Autocad çizimleri, ise programı kullanan kişilerin program üzerinde yapmış oldukları çizimleri daha kolay ve daha pratik teknikleri keşfetmelerinde son derece yardımcıdır. Autocad çizim örneklerini ilk kez kullanmaya başlayan kişiler bu programın temel terminolojisini ve programın kullanımı ile ilgili ön bilgiye sahip olacaklardır.

Örnek Autocad Çizimi

Autocad çizim örnekleri programında kullanılan üç boyutlu ya da iki boyutlu çizimler için özelleşmiş komutları bulunan çizimler üç boyutlu olmasından dolayı üç boyutlu modelleme çalışma alanı kullanılmadan önce aktifleştirilmelidır. Programın üst bölümünde yer alan kutudan amaca yönelik çizim seçeneği seçilerek çizime başlanılır. Drafting ve Annotation olan kutuya tıklanarak Basit Modeling seçeneği seçilerek basit modelleme yöntemi için kullanılacak olan komutlar aktifleştirilmeli dır.

Programda üç boyutlu modelleme seçeneği aktifleştirildikten sonra programın hemen sağ alt köşesinde yer alan yeşil renkteki Y ve kırmızı renkli olan X yazan çizgileri birleştiren nokta programın orijin noktası olarak bilinmektedir. Bulunan bu noktanın özelliği tüm noktaların sıfır değerini almasıdır. Çember çizimini gerçekleştirmek için öncelikle Draw menüsü üzerinden Circle komutu seçilerek çizime başlanılır. Komut aktif halindeyken orijin noktasında yer alan 21 yarıçapına sahip olan bir çember çizilir. Daha sonra yine aynı merkezde bulunan nokta üzerinden 35 yarıçapına sahip olan ikinci bir çember daha çizilir. Üçüncü çember çizimi için çapı 24 birim olan bir çember daha çizilerek üç adet iç içe geçmiş çember elde edilmektedir. Çizilen üç adet çemberden sonra Modeling araç çubuğu bölümünde yer alan Extrude seçeneği seçilerek en dışta kalan çember üzerine sadece bir kez basılarak Enter tuşuna basılır. Enter tuşuna basılarak komut onaylanır. Daha sonra komut satırında gelinerek -16 yazılarak tekrardan Enter tuşuna basılır ve komut yeniden onaylanır.

Ortaya çıkan modelin katı bir halde olması istenirse Visual Style Control bölümünde bulunan Wireframe seçeneği seçilerek Shaded kısmı seçilerek oluşan katı modelin içi dolu görünmesi sağlanacaktır. Daha sonra içi dolu silindir oluşturulduktan sonra Modeling kısmında yer alan Presspul seçeneği seçilerek en içte yer alan çemberin içine tıklanarak -20 değeri yazılır. -16 değerinden daha düşük olduğu için bu değer silindirin içinin tamamen boşalmasını sağlayacaktır. Daha sonraki işlem ise Presspull seçeneği yeniden aktifleştirilerek ortada bulunan çemberin içinde seçilir sonra basit çözüm örneğinin büyük bir bölümü tamamlanacaktır. Free orbit seçeneği seçilerek üç boyutlu devam eden çizim serbest olarak çevrilerek alt bölümünde yer alan dış dairenin köşelerine tıklanır.
" } ] }