Çok süslü ve değişik yazı karakterleri kullanmaktansa sade yazı karakterleri kullanılmalıdır. Afişinin boyutuna göre değişir ama afiş bir buçuk iki metre uzaktan okunmalı veya dikkat çekmelidir. Sade anlaşılır bir dil kullanılmalıdır. Ancak kurulan cümlelerin dikkat çekmesi de gerekir. Tek yazı önemli değildir. Afişte yazı kadar görsellik de önemlidir. Kısa ve net bir şekilde hedef kitleye seslenilmelidir. Hazırlanan afişteki görsel sayısı en fazla üç adet olmalıdır. Çünkü fazla olduğunda hem okuyucunun gözünü yoruyor hem de afiş kargacık burgacık oluyor. Görsellerin yani fotoğrafların büyük ölçüde olması önerilir dikkat çekmek için. Yani güzel bir görüntü oluşturmuyor. Afişteki en önemli nokta slogandır. Okuyucu direkt sloganla etkileyebilirsiniz.
Afişler üç ana grupta incelenir.
Bunlar reklam afişleri, kültürel afiş ve sosyal afiştir. Reklam afişleri genelde ürünleri veya bir hizmeti tanıtmak için kullanılır. Yaygın olarak beş sektörde kullanılır. Bu sektörler moda, endüstri, kurumsal reklamcılık, gıda ve turizmdir. Kültürel afişler tiyatro, sinema, konser, festival, seminer, sergi spor gibi etkinlikleri tanıtmak için kullanılır. Son olarak sosyal afişler ise trafik ulaşım sağlık sivil savunma kızılay, yeşilay gibi toplumu uyarıcı afişlerdir. Bu afiş grubuna siyasi bir parti tanıtmak amacı ile hazırlanan afişlerde girer.